Zápisky z ředitelského deníku No. 5
Úspěchy z tohoto týdne by si bez nadsázky zasloužily sportovní přenos v televizi. V pondělí žáci 2. stupně doslova „rozběhali“ okres v přespolním běhu a vybojovali rovnou zlato, ať už šlo o kategorii dívek, nebo chlapců. Ve čtvrtek pak přidali další porci energie a v krajském kole obě kategorie potvrdily svou formu a získaly nádherné druhé místo!
A teď si to představte: naši žáci jsou DRUZÍ v celém kraji! To není jen tak nějaké „proběhnutí parkem“. Je to fantastický výsledek tréninku, odhodlání a taky pořádné vůle běhat, i když by si leckdo raději sedl doma k obrazovce a trénoval maximálně pohyb palce na ovladači.
Tím to ale nekončí. Ve čtvrtek proběhlo v Pardubicích také vyhlášení nejlepších miniatletů kraje a mezi oceněnými zářili dva naši žáci z 1. stupně, kteří se už loni v atletickém čtyřboji umístili na předních příčkách. Radost tak nemají jen oni, ale i celá škola.
Aby to nevypadalo, že jen běháme, šplháme a skáčeme, trénujeme i jinak! Od října jsme totiž naplno rozběhli program Skills Builder.
To není žádný sportovní kroužek, ale systematický nácvik měkkých dovedností – těch, které se nedají změřit stopkami nebo metrem, ale jsou naprosto zásadní pro život. Všichni si přejeme, aby se dětem dařilo nejen ve škole, ale i mimo ni. Aby uměly spolupracovat, komunikovat a chápat, že svět nestojí jen na tom, co je napsáno v učebnici.
Program Skills Builder se zaměřuje na osm klíčových dovedností. Říjen jsme odstartovali první – nasloucháním.
Zní to možná banálně, ale věřte mi, že umění opravdu naslouchat druhým je dovednost k nezaplacení – a to nejen ve škole, ale i doma nebo v budoucí práci. Stejně jako je pro nás důležitá matematická nebo čtenářská gramotnost, je zásadní i to, aby děti rozvíjely gramotnost vztahovou – a tu bez dobrého naslouchání prostě nerozjedete.
Takže až se vás doma děti budou ptát, jestli posloucháte, tak jim věřte – oni to teď totiž opravdu trénují! A jak víme, nesmí se také zapomenout naslouchat svému srdci.
https://www.youtube.com/watch?v=yCC_b5WHLX0&list=RDyCC_b5WHLX0&start_radio=1
Mgr. Bc. Radek Škarka