Zápisky z ředitelského deníku No. 8
Tento týden byl u nás opravdu nabitý. Někteří žáci se vrhli do vědomostních olympiád, další vyrazili na výlet, jiní zase vypustili draky vysoko do oblak. A jako třešnička na dortu – blíží se podzimní prázdniny, takže máme všichni šanci si na chvíli odpočinout.
Matematika, logika a úspěchy našich žáků? To zní jako dokonalá kombinace. V Pythagoriádě si žáci poradili s příklady, které by možná daly zabrat i zkušenému matematikovi. Na 1. stupni se naši malí géniové v logické olympiádě předvedli dokonce tak, že obsadili první tři místa v kraji a postupují do dalšího kola. Tohle nám všem dělá ohromnou radost a také lehce zvyšuje naději, že někdo z nich v budoucnu konečně vymyslí způsob, jak do jednoho dne vtěsnat 26 hodin zábavy a her.
Zatímco někteří lámali matematické rekordy, žáci 3. A se vydali na Lanšperk. Hrad sice připomíná zříceninu, ale naše třeťáky to neodradilo. V duchu Indiana Jonese prozkoumávali každý kout a hledali skryté poklady. I když se žádný zlatý pohár nenašel, zjistili alespoň, že přestávka na svačinu je v přírodě mnohem lepší než ve škole.
Tradiční drakiáda školní družiny se konala tento pátek a byla to opět velká paráda! Obloha se zaplnila létajícími draky všech tvarů, barev a velikostí – někteří vypadali, jako by se chystali doletět až na Měsíc. Děti si užily spoustu zábavy, a i když občas vítr zavál draka úplně jinam, jejich nadšení to nijak nezkazilo.
A co teď? Na všechny čeká zasloužený odpočinek – podzimní prázdniny, které jsou na dohled! Žáci i učitelé budou mít možnost načerpat nové síly a vy, milí rodiče, se můžete těšit na chvíle strávené s dětmi doma. Ať už je strávíte společně při rodinném výletě, nad dobrotami z dýní nebo s hrnkem čaje u super filmu, přeji vám, ať si je všichni užijete naplno.
Poslední dobou se mně zdá, že vítr z ministerstva školství vane spíše proti školám než do jejich plachet. Místo svěžího větru, který by naše školy posunul vpřed, se cítíme jako uprostřed závanu byrokratické mlhy, která se rozprostírá všude kolem a jen nám ztěžuje výhled. Přitom by stačilo trochu toho příznivého vánku – jasné vize a rozumná rozhodnutí, která by školám umožnila nabrat pořádnou rychlost. Místo toho se řeší drobnosti typu „jak správně recyklovat vytištěné brožury o recyklaci.“ U nás ve škole těmto úkolům máváme z bezpečné vzdálenosti. Zaměřujeme se hlavně na to, jak pomoci našim dětem rozletět se vysoko a mít v zádech ten správný vítr. Poslední věc, kterou chceme, je stát se jen další cihlou ve zdi.
Mgr. Bc. Radek Škarka